Psihologija manipulacije: 6 lekcij mojstra propagande

Edward L. Bernays je bil ameriški poslovni konzultant, ki je široko priznan kot oče odnosov z javnostjo. Bernays je ena od oseb, ki je odgovorna zato, da so “prodali” prvo svetovno vojno ameriški javnosti na način, da so jo brendirali kot vojno, ki je potrebna za “narediti svet bolj varen za demokracijo”. V obdobju 1920ih let je Bernays konzultiral oziroma svetoval številnim večjim korporacijam, pomagal jim je povečati obseg posla z strokovno izdelanimi marketinškimi kampanijami, ki so bile namenjene vplivanju na javno mnenje.

Leta 1928 je Edward Bernays objavil svojo slavno knjigo – Propaganda, v kateri je definiral teorije, ki so temelj njegovih uspešnih podvigov glede “odnosa z javnostjo”. Knjiga nudi vpogled v fenomen psihologije množic in opiše učinkovite metode manipuliranja človeških navad in mnenj. Knjiga, ki je stara skoraj 100 let, je danes bolj relevantna kot kadarkoli prej. Dejansko relevantnost te knjige priča o nespremenjeni naravi človeške psihologije. Ena od ključnih stvari, ki jo v knjigi spoznamo je, da je nadzor uma pomemben aspekt katerekoli demokratične družbe. Dejansko Bernays trdi, da brez “zavestne in inteligentne manipulacije organiziranih navad in mnenj množic” demokracija preprosto nebi delovala.

“Vladajo nam, naši umi so kalupljeni, naši okusi oblikovani, naše ideje se predlaga večinoma s strani ljudi za katere nismo še nikoli slišali. To je logičen rezultat načina organizacije naše demokratične družbe. Veliko število človeških bitij mora na ta način sodelovati vkolikor želijo živeti skupaj kot dobro delujoča družba.”

Edward Bernays

Sodeč po Bernaysu tisti, ki izvajajo “vladanje” sestavljajo neviden vladajoči razred, ki “razume mentalne procese in družbene vzorce množic”. V knjigi Propaganda Bernays uporabi delo Gustav Le Bon, Wilfred Trotter, Walter Lippmann in Sigmunda Freuda (ki je Bernaysov stric) s katerim oriše moč množične psihologije in kako se lahko uporabi le-to za manipuliranje z “kolektivnim umom”.

“Vkolikor razumemo mehanizme in motive kolektivnega uma ali ni potem možno kontrolirati in usmerjati množice v skladu z našo voljo, brez da bi se množice tega zavedale?”

Edward Bernays

Bralcem prispevka priporočamo, da si več o tej temi preberete v eseju na tej povezavi (žal samo v angleškem jeziku), v katerem avtor opisuje okultistične obrede in prediktivno programiranje, ki se jih uporablja za manipulacijo kolektivne zavesti, vplivanje na misli, prepričanja in dejanja velikih skupin ljudi, kar pripelje do nečesa, kar okultisti poimenujejo z “egregores” (wikipedia). V tem prispevku pa je zbranih nekaj ključnih vpogledov Bernaysa zato, da pokažemo, kako je njegova knjiga Propaganda v mnogih pogledih uporabljena s strani globalistične kriptokracije za procesiranje skupinskega uma množic.

Zavestna in organizirana manipulacija organiziranih navad in mnenj množic je pomemben element demokratičnih družb. Tisti, ki upravljajo s tem nevidnim mehanizmom družbe sestavljajo nevidno vlado, ki predstavlja resnično oblast v državi. (Slovenski narod je predmet takšnega manipuliranja).

1. VKOLIKOR ZMANIPULIRATE VODITELJA SKUPINE BODO LJUDJE SLEDILI

Bernays nam pove, da je eden od najlažjih načinov vplivanja na misli in dejanja velikega števila ljudi ta, da se najprej vpliva na njihovega vodjo.

“Če lahko vplivate na voditelje, bodisi z ali pa brez njihovega zavestnega sodelovanja, s tem avtomatično vplivate na skupino, ki jo ujčkajo.”

Edward Bernays

Dejansko je eden od najbolj trdno uveljavljenih principov psihologije množic ta, da “skupinski um” dejansko “ne misli” ampak deluje v skladu z impulzi, navadami in čustvi. In ko se odloča o določeni smeri dejanj, je prvi impulz vedno sledenje primeru zaupanja vrednega voditelja. Ljudje so po naravi skupinska vrsta. Tudi ko smo sami imamo globok smisel za skupinsko pripadnost. Tudi če se tega zavestno zavedajo ali ne, večino dejanj ljudi je narejenih v luči truda podrejanja idealom izbrane skupine zato, da občutijo smisel za sprejemanje in pripadnost. Ta metoda vplivanja na voditelje, katerim nato ljudje sledijo, se je v širokem obsegu uporabljala v zadnjih nekaj letih. Lep primer so grozno netočni epidemiološki modeli, ki jih je ustvaril Neil Ferguson in, ki so bili temelj lockdown politik Borisa Johnsona. Ko je bil enkrat Johnson prepričan o potrebi po lockdownu, nošenju maske, so ljudje z veseljem sledili.

2. BESEDE SO MOČNE: KLJUČ VPLIVANJA NA SKUPINO JE PAMETNA UPORABA JEZIKA

Določene besede in fraze so povezane z določenimi čustvi, simboli in reakcijami. Bernays nam sporoča, da preko pametne in previdne uporabe jezika lahko manipuliramo čustva skupine ter na ta način vplivamo na njihove percepcije in dejanja.

“Z uporabo starih klišejev ali pa z manipulacijo novega, propagandisti lahko zanihajo celotno maso skupinskih čustev.”

Edward Bernays

Pametna uporaba jezika je bila v uporabi skozi celotno Covid-19 plandemijo in to z velikim učinkom. Očiten primer tega je bilo spreminjanje definicije “cepiva” na način, da je nova definicija zajemala tudi uporabo eksperimentalne mRNA tehnologije. Vidite, beseda “cepivo” je v javnem umu povezana z določeno sliko – in sicer sliko o varnem zdravstvenem postopku, ki ne samo, da rešuje življenja ampak je absolutno potreben. Vkolikor bi vlade ljudem govorile, naj gredo po svoje “genske terapije”, bi verjetno velika večina javnosti dvomila v motive, ki stojijo izza takšnih kampanij. Počutili bi se izredno skeptično, ker fraza “genska terapija” ni povezana z istimi slikami, čustvi in občutki, kot pa “cepiva”.

Enako velja za besedo “pandemija”, katere definicija je bila prav tako spremenjena. Besedo “pandemija” se ponavadi v kolektivni zavesti povezuje z strahom, smrtjo, kaosom in krizo (večinoma gre za to zahvala Hollywoodu in poplavi filmov o virusih, ki so bili narejeni v zadnjih letih).

3. VSAK MEDIJ ZA KOMUNIKACIJO JE TUDI MEDIJ ZA PROPAGANDO

Vsak sistem za komunikacijo, bodisi telefon, radio, tisk ali pa socialna omrežja ni nič drugega, kot sredstvo za prenašanje informacij. Bernays nas opomni, da je vsak od načinov komuniciranja tudi kanal za propagando.

“Ne obstaja noben način za človeško komunikacijo, ki lahko obenem ni prav tako sredstvo za namerno propagando.”

Edward Bernays

Bernays nadaljuje, da mora dober propagandist vedno biti na tekočem glede novih oblik komunikacije zato, da jih lahko soustvarjajo kot sredstvo namerne propagande. Dejansko so sistemi katere ljudje povezujejo z svobodo govora in demokracijo nič drugega kot sredstva za širjenje propagande. Facebookovi “fact-checkerji”, cenzura Big Tech tehnoloških velikanov, YouTube Covid oglasi, vse to spada v to kategorijo. Drugi primeri tega so naprimer posodabljanja algoritmov, katerega se poslužujejo različni spletni iskalniki (tako Google kot DuckDuckGo) za kaznovanje ruskih spletnih stani. Čeprav to ni več nobeno presenečenje saj Google takšno obliko “tajne propagande” uporablja že več let.

4. PONAVLJANJE ISTE IDEJE ZNOVA IN ZNOVA USTVARJA NAVADE IN PREPRIČANJA

Čeprav Bernays to tehniko označi kot tehniko, ki jo uporabljajo “stari propagandisti”, pa kljub temu prepozna njeno uporabnost.

“Bila je ena od doktrin reakcijske psihologije, ko se določen stimulus pogosto ponavlja in posledično postane navada, ali pa, da zgolj ponavljanje ideje ustvari prepričanje.”

Edward Bernays

Ponavljanje iste ideje oziroma ista “mantra” znova in znova je oblika neuro-lingvističnega programiranja usmerjenega v vgrajevanje določenih konceptov ali pa čustev v nezavedni um. Dejansko se ljudem, ki se počutijo žalostne ali pa depresivne, pogosto svetuje naj si ponavljajo motivacijski ali pa pozitivno naravnan pregovor ali afirmacijo. Obstaja več primerov te preproste a zelo učinovite tehnike, ki se je v zadnjih letih precej uporabljala. Pomislite na Qjev “zaupajte načrtu”, potem na ljubljenčka globalistov “build back better” ali pa incestno ponavljanje oguljene fraze “zaupajmo znanosti”. V to kategorijo sodijo statistike o primerih smrti in okužb, ki so 24/7 pred vašimi očmi in katerih namen je promocija iluzije pandemije. Obstajajo pa tudi bolj očitni primeri te tehnike, kjer novinarji, ki berejo “novice” iz teleprompterjev, na različnih lokacijah berejo popolnoma isto besedilo oziroma scenarij.

Primer uporabe oguljene fraze: “Cepiva so varna in učinkovita” iz slovenskih osrednjih medijev

5. STVARI SI NE ŽELIMO ZARADI NJIHOVE INTRINZIČNE VREDNOSTI AMPAK ZARADI SIMBOLOV KATERE PREDSTAVLJAJO

Po preučevanju vzrokov za določene nakupne odločitve je Bernays opazil, da si ljudje nečesa ponavadi ne želijo zaradi uporabnosti ali vrednosti stvari ampak, ker predstavlja nekaj drugega po katerem ljudje nezavedno hrepenijo.

“Stvari se lahko želi ne zaradi svoje intrinzične vrednosti ali pa uporabnosti ampak zaradi tega, ker jo nezavedno vidijo kot simbol nečesa drugega, česar hrepenenja po tem se sramujejo priznati samemu sebi.”

Edward Bernays

Bernays za primer postavi kupovanje avtomobila. Navzven izgleda kot, da človek kupuje avto ker potrebuje sredstvo za transport a dejansko ga kupuje zato, ker si želi dvignjen socialni status, ki pride z lastništvom motornega vozila. Ta ideja se prav tako nanaša na dogodke zadnjih nekaj let. Naprimer obrazne maske so simbol podrejanja. Vsi vemo, da ne delujejo a jih nosijo zato, ker ne želijo “izstopati” in želijo, da so videni kot pokončni državljani, ki upoštevajo pravila. Covid-19 injekcije so prav tako simbol, mnogo ljudi se je odločilo za cepljenje zato, ker imajo željo po tem, da se izognejo temu, da se jih poimenuje z “antivaxer” ali pa “teoretik zarote”.

6. DEJANJA POSAMEZNIKOV LAHKO MANIPULIRAMO Z USTVARJANJEM OKOLIŠČIN, KI SPREMENIJO SKUPINSKE OBIČAJE

Kot zadnje nam Bernays sporoči, da vkolikor želimo manipulirati z dejanji posameznika je najbolj učinkovit način ta, da ustvarimo okoliščine, ki ogrozijo željeno vedenje.

“Kaj so resnični razlogi zakaj kupec načrtuje porabo svojega denarja za avtomobil namesto novega klavirja? Avtomobil kupi zato, ker je v tem trenutku skupinska navada kupovanje avtomobilov. Moderni propagandist se zato osredotoči na delo s katerim ustvari okoliščine, ki bodo spremenile tisto navado.”

Edward Bernays

Naprimer, zakaj kar naenkrat “vsi stojijo z Ukrajino”? V kontekstu razlage, ki nam jo nudijo bernaysove propagandne tehnike, ni razlog v tem, da se tam dogaja vojna in, da nedolžni ljudje potrebujejo našo ljubezen in podporo ampak je razlog v tem, da je to nova “skupinska navada”, da se to počne. Proces spreminjanja skupinskih navad se začne iz vrha navzdol. V vsakem narodu ali pa socialni skupini so voditelji, javne osebnosti in influencerji. Manipulacija teh oseb z največjim učinkom se na koncu vedno sfiltrira v um javnosti.

Zato, ko se naprimer neka slavna osebnost odloči, da bo nosila nekaj ekstravagantnega na rdeči preprogi, lahko iz tega zraste preko noči popolnoma nov trend. Podobno je bilo zato na začetku covid sage in nato rusko-ukrajinske vojne v medijih videti poplavo zgodbic o tem, kako so se “slavne osebe” okužile z Covid ter, da pozivajo ljudi, da ostanejo doma ali pa, ko javne osebe obsojajo ruska dejanja in pozivajo k strožjim sankcijam (ki “po naključju” bolj škodujejo nižjemu in srednjemu družbenemu sloju zahoda kot pa Rusiji).

Vplivanje na obnašanje preko javnih politik. Dokument sestavljen za britansko vlado leta 2010.

PROPAGANDNI PRIROČNIK

Trenutno je svet zelo volatilno mesto. Zadeve se hitro spreminjajo in nihče ne ve, kaj se bo zgodilo naslednje. A kljub vsemu v luči vsega tega kaosa obstaja ena zadeva, ki se ni spremenila in se zelo verjetno ne bo v bližnji prihodnosti spremenila in to je človeška psihologija. Ravno zaradi tega pa se prav tako niso spremenile taktike, ki se uporabljajo za manipulacijo človeških misli, prepričanj in dejanj. Dejansko so vse tehnike in taktike do podrobnosti orisane v 100 let stari knjigi Edward Bernaysa iz leta 1928 z naslovom Propaganda. Tako je, priročnik glavnega lutkarja ni nobena skrivnost. Je na voljo vsakomur, ki si želi razumeti kako na njih oblasti vsak dan znova želijo vplivati.

Natančna analiza delovanja človeških možganov in vzpodbude za dosego željenega obnašanja javnosti.
Dr.David Halpern – francoski guru za pranje možganov – je njegovo delo prisotno tudi v Sloveniji v kontekstu ravnanja oblasti glede koronavirusa?
Konzervativna vlada Borisa Johnsona laže glede koronavirus statistike zato, da bi ustvarila agendo strahu glede zimskega virusa (drugi val). Zakaj? Zato, da bi ojačala učinkovitost uporabne vedenjske psihologije na splošnem prebivalstvu zato, da bi uveljavila “prenamembnost” družbe, gospodarstva,vlade in ustave. (Popolnoma isti scenarij igra maja 2020 slovenska vlada)
Člani britanske tajne Scientific Advisory Group ali SAGE
Ideologija skupnega namena: “Prihodnji voditelji ravnajo izven pravne avtoritete”, “Vzpostavitev uporabnih idiotov”,”Dva ali trije odločni petokolonaši znotraj”,”Strokovni idioti”,”Gradnja koalicij in zarotništvo”,”Opozicija…povozi jih, spodkopavaj jih, zaobidi jih in diskreditiraj jih.” Skupni namen je bil trojanski konj za preoblikovanje uma.

Kako virusna pandemija koristi globalistični agendi –>

<– “Množična formacija psihoze” je oblika nadzorovanja misli in se uporablja za družbeni inženiring sveta v policijsko državo

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.