Pomanjkanje zalog se začenja: Avstrijski energetski gigant omejil spot prodajo dizelskega goriva do nadaljnega

V začetku tega tedna (21.3.2022) so se v Lausanne, Švica sestale vodilne glave največjih neodvisnih energetskih trgovcev, ki so govorili na FT Commodities Global Summit. Dostavili so precej klavrno napoved za tržišče z dizlom: “Stvar zaradi katere bodo vsi zaskrbljeni so zaloge dizla. Evropa uvozi okoli polovico dizla iz Rusije in približno polovico dizla iz Srednjega Vzhoda” je povedal Russel Hardy, vodja naftnega trgovca Vitol s sedežem v Švici. “Ta sistemski izpad dizla je tu.” Po podatkih FT, ki je komentarje trgovcev objavil, zaloge ruske nafte odgovarjajo približno 15% evropske potrošnje dizelskega goriva. Hardy je povedal, da je premik k večji porabi dizla v primerjavi z bencinom v Evropi pomagal ustvariti pomanjkanje tega goriva. Povedal je tudi, da bi lahko rafinerije povečale svoj iznos dizla v odzivu na višje cene ampak to pride na stroške drugih proizvodov iz nafte, kar bi okrnilo dobave, posvaril je tudi, da so redukcije goriva v prihodnosti možnost.

Torbjorn Tornqvist, soustanovitelj in predsedujoči Gunvor Group s sedežem v Ženevi, je povedal, da “Evropi primanjkuje dizla” a je dodal, da “Dizel ni samo evropski problem, gre za globalen problem. Dejansko je res.” Tornqvist je opozoril, da evropska tržišča z plinom ne delujejo več saj so trgovci soočeni z gromozanskimi zahtevami bank glede gotovine za pokrivanje zavarovanj. “Mislim, da je tržišče sesuto. Dejansko je res,” je povedal. “Nikoli nisem niti pomislil, da lahko nekdo reče “O plin je padel pod 100 za megavatno uro in to je resnično poceni“”.

Nato je CEO Trafigure Jeremy Weir, ki se je nedavno soočil z milijardami v obliki margin klicov in posvaril, da surovinsko-trgovalne hiše tvegajo implozijo v odsotnosti bail-outa centralne banke, zabil zadnji žebelj v krsto z opozorilom, da “je dizelsko tržišče zelo na tesnem z dizlom. Zaloge se bodo še zmanjšale in najverjetneje bo to pripeljalo do izpraznjenja zalog” s tem se misli predvsem na to, da na bencinskih črpalkah ne bo mogoče polniti dizla. Od teh izjav dalje je evropsko dizelsko tržišče efektivno zmrznilo, kot je lepo prikazano na grafu popolnoma ponorele vrednosti futures evropskega dizla (2 mesečni – 3 mesečni spreadi)…

…in v četrtek je pomanjkanje izbruhnilo – da uporabimo precej blag izraz – na ulici saj je avstrijski energetski koncern OMV objavil, da “omejuje spot prodajo kurilnega olja in dizla do nadalnjega“, smo lahko prebrali na Bloombergu in tudi v drugih medijih. Potezo je podjetje pojasnilo v elektronskem sporočilu češ, da s tem zagotavlja, da lahko izpolni pogodbene dobave in hkrati “iz previdnosti, je spot trgovanje omejeno do nadaljnega”. Podjetje ni objavilo nobenih podrobnosti kje so te omejitve uvedene a s precejšnjo gotovostjo lahko trdimo, da bo to po celotni Avstriji, ki je izjemno odvisna od ruske nafte. V četrtek je avstrijski kancler Karl Nehammer povedal, da so pogovori o takojšnjem bojkotu ruske energije “nerealistični in napačni”, dodal je še, da “to ne deluje. Avstrija 80% plina dobi od Rusije“.

Spot prodaja pomeni prodaja z takojšnjo dobavo in ponavadi vključuje T+2 sistem poravnave (ko uradno kupite nafto imate nato 2 dni časa za plačilo).

Evropino mrzlično iskanje alternativ za rusko nafto potrjuje kako težka bo evropska dizelska kriza. Posledično je New York, ki je ponavadi uvozna regija, postal naftno izvozna regija. Sodeč po poročanju Bloomberg, je v nepogosti spremembi običajnih trgovinskih poti poslal dve pošiljki dizla v Evropo, Evropa pa tretjino svoji dizelskih potreb pokriva z nafto iz Rusije. Evropska regionalna skladišča so na večletnem dnu, cene pa se gibljejo blizu rekordnih nivojev. Flip-flop trgovinskih poti je primer tega, kako “ruska invazija Ukrajine” pretresa tržišča z gorivom (oziroma kako pretresa trg dizla “politično korekten bojkot ruske nafte najbolj politično korektnih klovnov in statistov EU”). Čeprav so ZDA relativno manj izpostavljene ruskemu izvozu nafte pa so cene pogonskih goriv v ZDA postale mlinski kamen lažnega predsednika ZDA Joe Bidena, breme pa postaja vse večje tudi za tovornjakarje in kmete.

Trenutno dva tankerja – Falcon Nostos in Energy Centaur – peljeta več kot 700.000 sodčkov dizla iz New Yorka v Evropo. Pri tem gre za obrat nedavnih trgovinskih poti saj je New York Harbor od začetka leta 2022 uvozil vsaj 4.5 milijona sodčkov dizla iz Evrope in Rusije in to, ne boste verjeli, za proizvodnjo elektrike in ogrevanja domov. Dizelski izvoz iz mehiškega zaliva (npr. Galveston, Texas – GTX) se prav tako povečuje, ta mesec je v Evropo iz tam namenjenih 103.000 sodčkov, februarja 2022 je bila številka še 19.000 sodčkov. Ta trgovinska pot za nafto v Evropo je sicer bolj pogosta čeprav je v zadnjih dveh letih precej usahnila,saj Latinska Amerika absorbira velik del izvoza ameriške nafte.

Transatlantski dotok dizla se dogaja kljub temu, da se tovor ruskega izvora še vedno preklada v evropskih pristaniščih. Velika Britanija je sporočila, da bo ukinila uvoz ruske nafte vključno z dizlom. Arbitraža za dobavo dizla iz ZDA v Evropo je večinoma zaprta na papirju pravijo trgovci. To pomeni, da prevozniki tovora tvegajo izgubo, še posebej v luči ostrega nazadovanja na evropskem dizelskem trgu – stanje je trenutno takšno, da so cene prihodnjih dobav pod nivoji trenutnih dobav. “Vse je veliko tveganje,” je povedal eden od trgovcev. Čeprav je bil do sedaj najbolj prizadet dizel, pomanjkanje hitro postaja “ne samo dizelski problem”. Bank of America pojasnjuje:

Čakanje, da bencin ujame dizel: bikovske rafinerije: Distilati na obeh straneh Atlantika imajo majhno dobavo kar vzpostavlja pogoje za razpoke na trgu dizla. Čeprav je navzven to “bikovsko”, vidimo vpliv derivatov na bencin med vrhovi zimsko/letne sezone za bencin. V obdobju, ko rafinerije praznijo visokotlačne z butanom obdelane zaloge bencina v korist poletne zaloge, ki je manj hlapljiva pri višjih poletnih temperaturah (višji RVP pritisk). To ponavadi sovpada z operativno odločitvijo, da se rafinerije osredotočajo na bencin v okviru priprav na sezonski vrh potrošnje v okviru tradicionalne sezone vožnje (počitnice…). Težava je v tem, da je spread med distilati in bencinom danes precej širok (nad 24$/bbl, USGC Basis), zato ni finančnega motiva za identifikacijo gibanja stroškov in prometa ter posledično iznosa. Dlje časa, kot bo to trajalo, bo to povzročilo, da se sezonska povečanja proizvodnje bencina ne bodo zgodile. Brez cenovnega signala, da se začne delati, to vidimo kot okoliščine za bikovsko strukturo tako za bencin kot destilate to poletje.

Bank of America

Prevod v jezik običajnih ljudi: Samo vprašanje časa je, kdaj bo “pomanjkanje zalog” prizadelo tudi bencin. Danes pa smo dobili že prvi primer tega:

SHELL ZAUSTAVIL PRODAJO PREMIUM BENCINA V HAMBURGU DO PONEDELJKA

Če povzamemo:

Rumena barva: podpirajo sankcije proti Rusiji. Siva barva: ne podpirajo sankcij proti Rusiji.

Escobar: Kako bo Rusija udarila nazaj zaradi ZDA/EU deklaracije vojne –>

<– Videoposnetek: Ricardo Bosi (voditelj AustraliaOne) trdi, da je Putin v Ukrajini kači odrezal glavo

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.